tisdag 4 augusti 2015

Fullt upp

Idag har jag haft en intensiv och produktiv dag trots ledighet. Jag behövde få en hel del gjort för resten av veckan är det full fart på jobbet. Jag var uppe tidigt och städade, sedan gymmet, en stunds gos med katten, lunch och fika med en vän, tvätt och hängning av tvätten mellan regnskurarna, fick för mej att möblera om lite på övervåningen och fick mej lite styrketräning till av bara farten, storhandling och en stunds vila på trappan i solnedgången. Doft av lavendel och jasmin. Grannens katt kom och strök sej mot mitt ben och satt en stund han med och myste. Jag önskar att mörkret höll sej borta lite längre. Hösten är det verkligen ingen brådska med! Nu smattrar regnet och jag ska sova till rösten av en av en tråkig sommarpratare ...


Katten tyckte att det var otäckt med allt buller och stök och gömde sej inuti gungstolen från IKEA.





4 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Det var en produktiv dag det.
Blir trött bara av att läsa om allt du gjorde. :)
Ibland har man hur mycket energi som helst och andra dagar orkar man knappt stiga upp ur sängen.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det ar verkligen sant! Just flytta mobler ar det varsta jag vet, men det blev ett bra resultat!

Monica sa...

Det lät som en väldigt produktiv och effektiv dag som sagt. Den där ommöbleringen låter spännande och lilla kissen vet var det är skönast, kanske maken velat göra samma:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: han var inte hemma, det var sjalva utgangspunkten for ommobleringen :)