lördag 26 september 2015

En helg som redan känns lång

Vi har fått rena sommarvärmen och strålande sol och det har gjort underverk för energin. Det känns redan som det har varit en långhelg men det är bara lördag kväll. Efter jobbet i igår gick jag direkt och klippte mej, det kändes lite som en nystart bara det. Jag fikade i katedralen och tittade på den nya konstutställningen där. Sedan storhandlade vi, åt middag och tittade förbi min väns husdjur som jag har hand om i helgen. Imorse vaknade jag tidigt av ljus som flödade in och hann med både hundar, katter, promenad, gym, julklappsshopping och en lång vandring i utkanten av Sheffield med utsikt mot Peak District. Satt en stund i gräset och pustade ut efter att ha klättrat upp för en brant höjd. Det kändes underbart såhär i slutet av september att kunna göra det. Det verkar vara lingon där bland tuvorna bredvid mej, är det det? Jag har inte sett lingon på många år.

Inget dåligt ställe att äta lunch på




En av sötnosarna jag umgåtts med

Här är den andra.

Supermånen, som ett 2-pence mynt i storlek istället för ett 5-pence mynt läste jag i the Guardian.
Länge sen jag låg i gräset och tittade på moln!

5 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Oj vad du hinner med mycket.
Ja, nog ser det ut som lingon. Visste inte att de växte i England.
Söta kissar du umgåtts med. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: inte jag heller, aldrig sett förut. Googlade och hittade denna artikel http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/healthyeating/10595378/Recipes-with-lingonberries-the-new-superfood.html

Tydligen inte helt ovanliga i Yorkshire!

Kissarna är ljuvliga :)

Monica sa...

Jag säger det med, vad du är effektiv och välorganiserad. Och så härligt med skön sommarvärme, så fint i naturen och det verkar vara lingon, det har vi sett en del nu i helgen men det mesta på våra ägor var plockat av någon annan,
fanns ungefär som du visar på fotona kvar. Kantareller hade folk varit och plockat ända fram till dörren, Mrs G såg dem;-) och vi såg spår på verandan.

Monica sa...

Så fina deras katter är med, ni är riktiga kattproffs:-), hoppas det gått bra för fina vovven sen hos svärmodern. Och att de hade roligt på bröllopet.

Steel City Anna sa...

Mamma: väldigt fina katter. Lite vildare än min, direkt efter frukost ville de ut och glo på duvorna i trädgården som nästan var större än katterna :) hunden är jättefin också och gick bra alltsammans :)