tisdag 29 september 2015

En ledig tisdag

En härlig solig dag idag igen och eftersom jag faktiskt kände mej fulltankad på ljus och energi efter den fantastiska helgen beslöt jag mej för att ägna den till storstädning och tvätt. Fördelen med att göra det när man vet säkert att det inte nalkas regn är att man kan utnyttja ytan ute i trädgården till att flytta grejer så man kommer åt ordentligt och förstås hänga tvätten på tork. Jag blev alldeles svettig och svag i armarna av allt kånkande, när jag bar hem en kasse mat sen på eftermiddagen var det knappt att jag orkade. Men nu är allt grundligt rent, även sådant som filtar och kuddfodral har tvättats (mest muskler behövdes för att krångla tillbaka kuddöverdragen på dynorna, svettigt!). Väldigt nöjd nu när det luktar rent och gott, lagar kycklinggryta och en vän kom förbi på fika och hade med sej ett helt lager av fransk och baltisk choklad. Vad mer i livet kan man önska! Imorgon väntar lite lagom med jobb och när det handlar om min passion i livet så är det knappt man kan kalla det jobb: grammatik!



2 kommentarer:

Monica sa...

Oj vad du är effektiv! Och så skönt det är sen:-), särskilt att få besökare med fin choklad:-), och att sitta i nytvättat hus. Hoppas det gick bra med fina plädarna i tvätten och allt det andra. Njut av grammatiken i morgon och kanske en kaffe med kanelbulle, det är kanelbullens dag snart, tror på söndag, i affären annonserades; finns hela veckan, var inte ett pärlsocker kvar:-), borde baka egna förstås.

Steel City Anna sa...

Mamma: tvättmaskinen är bra som tur är :)