onsdag 16 september 2015

Sommaren som kom och gick

Dags att titta tillbaka lite på sommaren medan den ännu är i färskt minne! Det har varit några riktigt soliga varma dagar nu i september också men sommaren är absolut förbi. Det kändes som en lång period i år, kanske för att jag hade semester alldeles i början av juni och så en vecka sent i augusti. Det ska jag komma ihåg till andra år att det var ett bra sätt att få ut det mesta av det bästa. I juli är dagarna så långa ändå och oftast fina att man både orkar och kan göra någonting före eller efter jobbet. Nu väntar alltså höst och vinter. Jag ser när jag tittar igenom bloggen att vid den här tiden brukar jag ha börjat ladda inför julen redan, kollat in pynt och köpt adventskalendrar. Julpyntet i de stora affärerna har kommit och de har jultårtor på Sainsbury's. Men det känns inte alls så i år. Jag är kvar i sommaren ännu i tanken.

Tuplaner i Södertälje i juni. I England hade de blommat över.
Mycket tung väska från Arlanda.
Syrener i mitt barndomsområde
Älskar dessa skor som påminner mej om Sverige och sommar varje dag nu
Gullregn utanför Stockholm
En sen promenad mot Slussen efter att ha träffat kära vänner en hel sommardag
Mot Djurgården med mamma
Ute på sörmländska äventyr med båda föräldrarna
Svenskt fika, bäst i hela världen
Besök hos Pippi i Junibacken där flera barn undrade om vi skulle leka. Det fick mej att känna mej ung.
Porslin från Haddon Hall hela vägen från Derbyshire till Sergels Torg!
Engelskt marknadsstånd vid Kulturhuset
Tillbaka i Sheffield är sommarprakten på topp


Vi åker till IKEA och hittar kräftor och annat spännande
Jag får mitt livs första Eid-kort
Kissen är på alerten hela sommaren fast den ynka veckan jag var borta så slickade hon till sej ett stress-eksem på magen. Det gick sakta över när hon hade insett att jag var tillbaka. Veterinären sa att gamla katter ofta har väldigt svårt för minsta lilla förändring.
Ett av sommarens finaste möten: Herr Hare, i slutet av juli.
Pub i utkanten av stan

Flera besök på Chatsworth denna sommar

Det föds en lamabebis i Graves Park!
Jag går lite längs Trans Pennine Trail
Rother Valley Country Park


Helter Skelter i Peace Gardens i Sheffield
Augustibesök i Scarborough på engelska östkusten med mamma


4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken fin sommar, ser ut som rena drömsommaren! Det har varit mycket roliga upplevelser och mycket vackert, naturen, blommor och fina kissen:-). Igår var vi i den affären med dina skor, det fanns ett par kvar, pyttesmå. Men väldig mycket annat som kommit in. Så fint att uppleva allt vackert på dina fina foton. Underbart!

Steel City Anna sa...

Mamma: Det var en valdigt bra sommar!

Anne-Marie sa...

Du har haft en fullmatad sommar ser jag. :)
Tänk så mycket enklare det är att resa till Sverige från England jämfört med USA.
Menar du att man har så mycket julskyltning och andra julsaker redan nu? Helt otroligt.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: jajaman, julgrejerna har redan kommit :) inte i skyltningen annu men pa hyllorna. Jag undrar verkligen over sarskilt tartorna, vem koper en juldekorerad tarta sa himla langt i forvag liksom och varfor? Pynt kan jag forsta att man kanske vill inspireras av och planera i tid om man ar lagd at det hallet :)