lördag 10 oktober 2015

I adliga skogar

Halva denna lördag gick jag en särdeles lång vandring på grevar och baroners ägor i mild sol och dimslöjor. Här i Derbyshire bland fint folk hälsar man good afternoon med långt a i början, inte kort som i Sheffield, och när jag kommer precis bakom en grupp gubbar i keps som ska öppna en grind så ställer de sej på led och gör en elegant gest att damen går först. Jag äter en utomordentlig god lunch bestående av stek och Yorkshire pudding, träffar på både får, getter och höns, och kommer hem helt och hållet utmattad till universums gulligaste katt. Jag får lov att kalla det en mycket lyckad ledig lördag.

Så vackert med sol och dimma tidigt imorse
Fårbröl fångades. Ser väldigt rolig ut!



Som en akvarell är denna björkdunge

En högaffelstam




Så extremt söta öron!



Afro-höna.
Min lilla trötta kisse.

4 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt fin långvandring, helt underbara foton! Fotot med stigen och björkarna där ser ut som vid vår stuga:-). Söta djur men allra sötast är er lilla kisse, så gullig när hon lägger tassarna så där för ögonen och sover djupt.

Steel City Anna sa...

Ja det är extremt gulligt :)

Väldigt fint med björkarna tyckte jag, påminde kanske om Sverige.

Anonym sa...

Åh, den här promenaden hade jag gärna följt med på.

Steel City Anna sa...

Barabritttiskt: den var verkligen jättehärlig! Skönt med solen också som kom fram mer och mer men det var vackert med dimman på morgonen.