fredag 22 januari 2016

En skock får, Rudolfs mule och en numera ganska stor lamabebis

Det är så skönt att umgås med djur en stund. Vackra och tysta. Det är så mycket ljud och människor i min vardag ofta att gränsen liksom är nådd, jag har ingen energi kvar till att vara social efter jobbet. Men med djur går det bra. Åh, den lilla gruppen med får i olika storlekar som står där och glor på mej, den gör mej alldeles lycklig!



Så söt!



Fyra olika sorter ... Den lilla satta till vänster ser ut som en riktig tuffing.

9 kommentarer:

Marina sa...

Visst är det underbart med djur, de är alltid som de är och tillsammans med dem kan man alltid vara sig själv.

Unknown sa...

Hej. Har läst din blogg länge men tror inte jag har kommenterat tidigare. Men jag gillar den verkligen å jag blir väldigt sugen att åka å vandra i ditt område. Kommer nog ske. Men jag vilke bara säga att jag skrattade hårt till det vänstra fåret, gillar att han/hon har ett grässtrå i mungipan:-). Ha det gott! (Åsa heter jag, alltid min mans namn som dyker upp...)

Steel City Anna sa...

Marina: precis så är det!

Åsa/Pär: vad kul att höra! Det finns många fantastiska vandringsleder i och kring Sheffield. Haha ja, det där tuffa fåret fick mej att skratta. Länge stod de och glodde också. Var som att möta ett gäng i skymningen fast mysigare och fluffigare :)

FREEDOMtravel sa...

Lamor är sååå fina :)

FREEDOMtravel sa...

Lamor är sååå fina! :)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: verkligen! Den här ser himla finurlig ut också, är inte så gammal :) skuttar fortfarande som ett lamm!

Anonym sa...

Great photos baby! x

Monica sa...

Så fina djurbilder, härligt! Och lilla laman som blivit större är ju så söt. Grisen är söt också:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: laman är min favorit :)