fredag 15 januari 2016

Sällskapet

När det inte finns någon människa som ligger stilla och går att sova på längre (det som hände så ofta och var så bra och mysigt i december), då kan man istället krypa ihop såhär tätt intill ändå, på soffans armstöd som lutar och det finns hela tiden risk för en sorts ofrivillig backhoppning men trots det så kan man somna och snusa alldeles förträffligt sött ...


En liten kyckling

Sen när människan går och lägger sej då följer man efter ...
Jag tycker så otroligt mycket om det här sällskapet!

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Om du suttit i mitt huvud, förstår jag varför du köpt den där isländska pläden, som jag också har.

:-)

Steel City Anna sa...

Bert: min och kissens favorit! Det ar mamma som kopt den :)

Annika sa...

Åh vad gulligt och gosigt det ser ut. Ska bli kallt i nästa liv :-)
Trevlig helg!!

Monica sa...

Hon är ju helt ljuvlig:-), inte utan att jag saknar henne också:-) och god smak verkar vi vara flera som har:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: det ar en valdigt snygg filt och en valdigt sot katt :)

Steel City Anna sa...

Annika: hon ar gullig. Ger ifran sej ett irriterat pip nar hon langsamt kanar nerfor armstodet och somnar om igen :)

Rebekah sa...

Sovplats är viktigt! 😊

Va' gulliga de är, med sina sovställningar!

Steel City Anna sa...

Tassitus: de har mycket intressant for sej :)