onsdag 10 februari 2016

Vårens TV

Det har blivit mycket svensk TV på sistone. Jag är fortfarande ett stort fan av SVT och allt jag kan se därifrån. Det håller min svenska levande och uppdaterad och tar bot på en del hemlängtan. Jag tycker det finns väldigt många jättebra program just nu! Dessa gillar jag speciellt mycket:

Familjer på äventyr


Hur intressant som helst!

Vegorätt (i början drev mej bongospelandet och allt vad det var till vansinne men nu har jag vant mej och det är iallafall uppfriskande!)



Alla har förstås sin egen aloe vera-planta hemma ... Nåja, det finns mindre galna recept också.

Vänligen Lars Lerin


Så känner jag också, och kanske hela svenska folket.

Mitt Sverige


Har jag missat nåt bra?

4 kommentarer:

Monica sa...

Lars Lerins halvtimme som gärna skulle få vara x2 ser jag fram emot, familjerna har jag tittat lite grand på, fy vad jobbigt de har det:-), ja inte den i Asien kanske, de gör ingenting om jag fattat rätt utom att döttrarna som är jättegulliga får vara med om en del och anstränga sig, med skola o.s.v. Tur att de är två tillsammans. Grönsakerna har jag inte sett men hört mycket om dem:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, de kunde absolut vara länge avsnitt med Lars! Även familjerna kunde ha egna serier. Så intressant!

Annika sa...

Ja, SVT Play är verkligen SÅ otroligt bra. Håller med!
Såg förra säsongen av familjer på äventyr.
Lars Lerin älskar jag. Lyssna på hans vinterprogram på SR Play också.
De där vego-prgrammet har jag hört lite blandade åsikter om, men jag borde nog absolut ge det en chans.
Tack för tips! Gillar verkligen sådana här inlägg!

Steel City Anna sa...

Annika: kul att du gillar! Jag tycker lite synd om vegotjejerna som fick så himla mycket kritik. Första programmet var väl lite av en chock haha men jag har fortsatt titta, gillar det.