lördag 26 mars 2016

Happy Easter!





Påsken firas egentligen imorgon här i England, och på måndag: Easter Sunday och Easter Monday. Men jag kan inte hålla mej längre med att börja knapra på det här gigantiska ägget ... Det är chokladägg som gäller här istället för godisfyllda pappersägg, även om jag fick ett sådant också från mamma. Jag fick även fjädrar, så i år har jag ett traditionellt påskris, en annan sak som man inte har i England.

Häxor och påskkärringar har man inte heller, bara påskharen. En notis i mataffären Tescos gratistidning.

8 kommentarer:

Monica sa...

Fantastiskt chokladägg och så fint med namnet! Det andra från tidningen är det nästan så man skäms över, inte nästan, jag gör det, att vi är så konstiga i Sverige, och faktiskt är det många här som inte pratar om annat när det gäller påsken även om de försöker få det att låta skämtsamt men tyvärr är det enda kunskapen som finns. Det känns torftigt här på många sätt men idag skiner solen:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: det ar extremt stort agget men gissa vem som redan atit upp sit ;)

Man anar lite att de tycker vi ar lite speciella med haxorna :)

FREEDOMtravel sa...

Önskar Glad Påsk! Vi firar inte så mycket, men har träffat lite släktingar och ätit lite god mat, inte så dumt :)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: glad påsk :) det räcker gott så, mat och trevligt sällskap!

Monica sa...

Haha, jag anar inte, jag vet:-)

Monica sa...

Å jag ser nu, stort som mikrovågsugnen:-)

Ruta Ett sa...

Vilket jätteägg! Det borde vara hela påsken!Kan man beställa ägg med namn på?

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: varar nog ännu länge :) jättegod choklad! Ja, man kan beställa med vad man vill som dekoration.

http://www.thorntons.co.uk/thumbnail/Easter/All-Easter-Gifts/pc/2459/2460.uts?currentIndex=0&pageSize=28&defaultPageSize=15&mode=viewall&parentCategoryId=2459&categoryId=2460&type=thumbnail