måndag 14 mars 2016

Lite smånyttiga muffins


Jag hade bananer och äpplen hemma som behövde ätas upp så jag funderade på vad jag kunde hitta på med dem. Bruna bananer gillar jag inte att äta som de är, rynkiga äpplen är ju sådär de med. Så jag slängde ihop en smet på vinst och förlust. Det blev gott! Bara en halv dl socker och 1 dl vetemjöl (brukar vara 4 dl mjöl och 2 dl socker till vanliga muffins, ca 12 st), 2 ägg, 1 dl mjölk, en matsked kardemumma, 2 mosade bananer, äppelklyftor från 3 små äpplen och 50g smör.


7 kommentarer:

Monica sa...

Skulle vilja haft dem till eftermiddagskaffet här nu:-), så gott!

Steel City Anna sa...

Mamma: jag tyckte de blev goda men det var jag ensam om i huset :)

Monica sa...

Bra att få ha något för sig själv;-)

Maria at inredningsvis sa...

MMMM bra recept måste provas tackar :) hoppas ni haft vårsol som oss idag

Idag har jag personligt presenttips på bloggen :)

Ha en härlig ny vårvecka!

LOVE Maria

Steel City Anna sa...

Maria: kul att höra vad du tycker om du provar! Nu har våren kommit för att stanna hoppas jag.

Anne-Marie sa...

Så gott!
Får man komma på afternoon tea hos dig? ;)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: jag tyckte det blev riktigt bra, skulle till och med kunna tänka mej att göra dem helt utan socker när mogna bananer är så söta. Så kunde man ha en klick grädde på så det inte blev för nyttigt :)