fredag 4 mars 2016

Ruskväder

Snövarningarna har blinkat hela veckan och jag är så glad att ovädret kom en dag när jag var ledig och inte behövde gå ut. Nu har snön redan försvunnit och det verkar bli varmare igen nästa vecka så den fina våren får fortsätta! Jag har haft en skön dag inomhus för första gången på länge och ägnat mej åt strykning, städning och matlagning. Glad att vi handlade igår och att kissen redan varit hos veterinären och klippt sina klor för vi hade nog inte vågat köra idag på dan, och de behövde verkligen klippas. Många vägar stängdes.





Bäst man gömmer tassarna ett tag för man vet aldrig ...
Vågade mej ut i trädgården men inte längre
På kullen ovanför oss så stannade snön kvar längre

Mina små anemoner

Rätt nöjd ändå med att slippa fastna med klorna i allting!
Såhär sitter hon i sängen på kvällarna och jamar om människorna går och lägger sej för sent i hennes tycke. Så roligt uttryck i hennes ansikte!

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är rätt konstigt med snö nu för er del, t.o.m. värre än här då, men här regnade det precis hela dagen från morgon till kväll och var riktigt ruggigt, inte alls som vårmånad för det var mörkt hela dagen. Vi helghandlade mat och handlade både böcker, en ny matta, brödrost, ljus och gardiner m.m. Hittade väldigt bra av allt så bäst att passa på medan det finns nyinkommet. Tittade länge på ett ställe så far din ringde efter mig fast han var i samma butik, haha. Skönt att ni kunde göra veterinärbesöket igår och nu ser hon nöjd ut och bestämd, gillar väl inte riktigt sådana där utflykter men efteråt förstår hon att det var för hennes skull:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: jag är så lättad att det gick bra! Jättesvårt att klippa klorna och hon ville INTE in i buren.

Rebekah M sa...

Vi har samma problem med kattklorna. Varje resa känns jättejobbig ... kanske mer för mig än för katten, men han ÄR väldigt rädd under bilturen. Har nyligen varit, så det känns skönt att ha det gjort för den här gången ...

Steel City Anna sa...

Rebekah: hon är helt ok i bilen, sur, men ok, men jättejätterädd för transportburen och hos veterinären tappade hon massa päls och svettades genom trampdynorna. Men det är nog värre för oss kanske. Min man klarar inte av när hon ångestjamar när jag lyfter in henne i buren så han väntar i bilen :)