onsdag 13 april 2016

The bowling green

Jag gick en liten promenad idag innan jobbet. Det var första gången jag såg folk på the bowling green - de spelade den medeltida sporten lawn bowls. Såg så trevligt ut!

Det var väldigt varmt idag och man kunde lämna jackan hemma. Jag satt ute och åt min lunch utan att frysa. Så härligt! Däremot har jag blivit förkyld och fått hosta, det är väl typiskt! Hoppas det går över snart. Jobbar på med hjälp av engelska dundermedlet Lemsip. Det ska nog gå bra.




Solsken genom pingstliljornas kronblad. Lite lärksång på det, och det blir en fin vårdag.

5 kommentarer:

Monica sa...

Det var en gammal sport med anor. Härligt med vårdagar men trist med förkylningar, de är så besvärliga särskilt när man ska jobba ändå. Är väldigt tröttande så hoppas den går över snabbt.

Steel City Anna sa...

Mamma: verkade komplicerat, sporten. Ja, jag vill verkligen inte slösa bort fina vårdagar med att vara sjuk!

Anne-Marie sa...

Vackra pingstliljor. Firar man pingst i England?
Hopppas att förkylningen snart går över.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: tack, det hoppas jag med! Hostan ar varst. Hostade sa mkt inatt att katten blev nervos och stallde sej och jamade i hogan sky. Far hoppas att grannarna inte horde det!

Visst ar pingstliljor vackert! Man firar pingst i kyrkorna, inte annars.

Steel City Anna sa...

Hittade en bra artikel på Wikipedia on pingst i England förresten, finns säkert andra ställen där medeltida seder lever kvar mer än här kan jag tänka mej: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whitsun