söndag 15 maj 2016

Ecclesall Woods

En favoritplats på jorden: Ecclesall Woods. Följ med på en liten promenad!

Jag tycker om att följa porlande vatten en bit



Denna lilla vovve ville leka!
Dessa vägar kallas sunken trackways och användes för boskap som förmodligen fraktade kol från gruvorna till Abbeydale Industrial Hamlet på 1700- och 1800-talen. Man kan läsa mer om Abbeydale Industrial Hamlet här.


Vitsippor i mängder! De heter wood anemones här.



Nytt gräs, älskar när det kommer.

Ibland känner man hur någon tittar på en ... Ser ni räven?

Lite skir grönska.

8 kommentarer:

Rebekah M sa...

Vilken underbar, fridfull plats!

Jag saknar vitsippor här ...

Monica sa...

Fin promenad och trevligt att träffa de små liven vare sig det är räv eller hund:-)

Ruta Ett sa...

Vilken underbar skog! Är det långt ifrån centrum? Du verkar bo i utkanten med alla fina områden i närheten.

Steel City Anna sa...

Rebekah: Jag är så glad att jag bor på en plats där det finns vitsippor! De är inte så vanliga här.

Steel City Anna sa...

Mamma: Jag blev jätteglad av att se räven, och hunden var också rolig, sprang fram med bollen till mej ett par gånger och tänkte kanske att vi kunde bli kompisar :)

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: Det är en jättefin skog, den är en del av Sheffield Round Walk. Hela innerstaden omges av grönska. Jag bor tio minuter från city och en kvart från nationalparken Peak District. Om sonen din kommer på längre besök nån gång och vill ha lite natur så får du säga åt honom att googla Sheffield Round Walk, den börjar nära city i Endcliffe Park och han hinner nog en bra bit på några timmar :)

Anne-Marie sa...

Åh så vackert och rofyllt det ser ut.
Hur många fina platser och skogar har du? :)
Säger som Rebekah att jag saknar vitsippor. Finns inte i Kalifornien.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: Det är en jättefin gammal skog. Det finns till och med stenålderskonst här, ännu inte hittat vart för det märks inte ut av rädsla för vandalism. Nån gång ska jag hitta den :) Ja, Sheffield är omringat av skog och hela västra sidan möter Peak District så det är inte dumt alls :)