fredag 10 juni 2016

En lång fredag

Imorse är jag uppe ganska tidigt för att jag har ett sjukhusbesök på schemat. Det tar lång tid men går bra och efteråt tar jag det lugnt en stund i växthuset i Botanical Gardens.


Färgerna påminner mej om husen på Lanzarote. Jag kan nästan förflytta mej dit genom tanken.
Det börjar regna, det första ljumma sommarregnet för i år, jag hinner tänka att det är bara skönt när de regnar så här mjukt och stilla när det är varmt innan himlen blir lila och ett skyfall piskar med en frenesi som gör en helt genomblöt.



Jag söker skydd på ett mysigt cafe och läser tidningar, det är extra mycket Brexit efter den långa TV-debatten igår på ITV.


Kvinnorna på Remain-sidan var roliga, kunniga och vann debatten tyckte jag och hur Boris kan vara i en maktposition i samhället är ett mysterium.
I bakgrunden är det drottningens speciella gudstjänst på TV, för att fira hennes 90 år på tronen. David Cameron läser ur Bibeln och en helt vanlig 90-åring från Cardiff som delar födelsedagsdatum med drottningen läser en bön.



Jag går till marknaden och köper en roast gammon och så hittar jag lakritsglass som känns lite svensk sådär på Iceland och i en liten affär ser jag ett så gulligt litet fat i form av en räv.

Stora inomhusmarknaden på the Moor
Jättegod!
Glad att jag köpte den lilla räven.
En lugn kväll blev det sedan med man och katt och lite FaceTime med en vän i Sverige.

2 kommentarer:

Monica sa...

Vilket fint fat! Och ser roligt ut på The Moor, så bra det blir. Och den glassen verkar jättegod. Inom politiken hoppas jag att mer klokskap ska få råda både här och där, önska kan man.

Steel City Anna sa...

Mamma: blev sa nojd med fatet. Tror raven ar mitt speciella sant dar andedjur :). The Moor blir superfint, bion och den lilla gallerian ar nastan fardig. Helt annan stamning dar nu. Nytt, frascht, nya cafeer, marknaden ar jattetrevlig. Gar mer och mer dit nu och skippar resten av stan.

Skotska Nicola ar min nya idol. Sa cool och skarp, lite Schyman over henne :) att kvinnor i maktposition maste vara minst dubbelt sa smarta som man som bokstavligen grisat sej igenom privatskolor hela livet, sag man med all onskvard tydlighet. Vad de glanste, bade pa ja och nej-sidan. Jag jamfor ocksa med debatten i Agenda, vilken skillnad! Aldrig blev det buffligt har heller, men skarpt forstas.