fredag 17 juni 2016

En underlig fredag

Idag vaknade jag med förkylning och ont i halsen ... Tror det är femte gången i år. Tur att jag hade en ledig dag iallafall. Jag ägnade den åt att städa upp hemma, läsa ikapp nyheter och dammsuga till kissens förtret. Hon har gömt sej hela dan efter det. Så fick jag lust att gå ut trots ösregn så pass att det blivit översvämningar på sina ställen i Sheffield, jag blir så rastlös av att vara inne. Tittade lite i affärer, åt lunch på stan och satt en stund i Peace Gardens, men sen kändes det så tryckt och jobbigt med flaggan på halvstång och gårdagen på allas läppar så jag for hem igen. Imorgon är det Veterans Day och det brukar vara lite trevligt, men just nu i det rådande politiska klimatet känns det som en dag man helst är hemma på. Jag jobbar, lika bra det.

Ikväll har jag faktiskt lagat tacos och dessutom hittat en svensk film att se, så en väldigt svensk fredagskväll är det!

För att vara juni är det så mörkt och kyligt att man verkligen börjar undra om det redan är höst. Sådana kontraster mot temperaturerna vi hade häromveckan. Jag har tänt en massa ljus och dricker te ... Ovanligt tyst överallt, inte ett ljud från grannarna, inte en människa i trädgårdarna, ingen debatt i sociala medier ... Allt bara kom av sej och stannade upp. En underlig fredag. Folkomröstning blir det i vilket fall på torsdag.






2 kommentarer:

Monica sa...

Ja så nära röstningen är nu och så mycket tragiskt som sker. Och folk blir rädda. Konstig stämning här i Sverige fast vi inte ska rösta om EU men mycket annat som sker och jag tror folk börjar viska istället för att prata. Här i vårt område är så vackert med alla fina träd, buskar, häckar, uteplatser och oändligt med blommor men inte en människa ute, undrar ibland om man bor på en kyrkogård. Och alldeles tyst är det. Inte ett ljud från grannar.

Tråkigt med förkylningar upprepat, får hoppas den inte blir som förra, vet inte heller vad man ska ta, fläder som vi åt ett tag var bra tycker jag annars får du hiva i dig citrus och dricka varmt. Varit mycket stress också sen du kom tillbaka med mycket jobb och så all ovisshet och annat som händer.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja nu är det mycket jobbigt. Ska bli skönt när röstningen är klar och man vet vad man har att ta ställning till.