onsdag 27 juli 2016

Chatsworths pioner


Många gånger har jag missat just den här tiden när pionerna på Chatsworth slår ut. Jag har kommit både för tidigt och försent. Men denna gång hann jag se dem i all sin fulla prakt. De är så vackra att jag har svårt att ta in det, särskilt i denna mängd och alla dessa olika sorter, den ena vackrare än den andra. Titta får ni se! Vilken tycker ni är allra finast?

Evening World.

Anna Pavlova.
Dr Alexander Fleming.
Bowl of beauty.


Knopparna är också hur vackra som helst ...
Arabian Prince.




Lord Kitchener
Crimson Glory


Kelway's Majestic.
Shirley Temple

Lord Kitchener igen, lätt bedagad.
Chiffon Clouds
Och en härlig samling med dem allihop kommer här!










3 kommentarer:

Monica sa...

Sagolikt! De är så otroligt vackra! Svårt att välja ut någon för de är alla så ljuvliga, både dubbla, enkla, flerfärgade och enfärgade, är väldigt förtjust i dem med rosa-vitt men sen så tycker jag att en enkel röd är lika vacker:-)

Monica sa...

En pionbild i almanackan önskas:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: de är extremt vackra. Tror min favorit är Evening World :)