torsdag 18 augusti 2016

Ännu sommar

Den här veckan har bjudit på helt underbart väder. Sommaren kom tillbaka rejält och jag har verkligen tagit till vara på varenda minut. Innan jobbet idag hängde jag och en vän i några timmar i solen i trädgården till en pub och igår var jag ute hela dagen. Hoppas det fina vädret håller i sej lite till!

När det är ordentligt varmt så syns det vid en första anblick inte till några katter i trädgårdarna men kikar man under mina buskar så har de grävt små gropar som de ligger i och kyler ner sej på samma sätt som de gör i öknen i Egypten där alla katter härstammar ifrån. Tänk att den där instinkten bara finns där! Jag undrar hur det är att vara en kissekatt. Jag undrar också vilka instinkter vi människor har egenligen.

Dessa växer sej stora som badbollar i var och varannan trädgård
Fin tapet för en svensk själ! På ett kafe igår.
Supermysig pub. Namnet kommer av Beauchief Abbey.


2 kommentarer:

Monica sa...

Du är en mästarinna på att ta vara på tiden och vilket härligt väder ni har, så skönt!

Steel City Anna sa...

Mamma: jag är bra på att planera :)