torsdag 27 oktober 2016

Elefanterna i Crystal Peaks

Crystal Peaks är en stor galleria - dock inte lika stor som Meadowhall - 40 minuter med spårvagn från city. Under ett par år jobbade jag precis intill här och kan således detta ställe utan och innan. Nu har jag inte varit här på länge och det var kul att elefanterna kallade mej till ett nytt besök.

The Beat Goes On heter den här elefanten.
Den symboliserar stål, Indien och cirkus med det vackra mönstret och är därmed en hyllning till elefanten Lizzies rötter som just cirkuselefant innan hon blev stålarbetare.

Detta är elefanten Blossom.

Inspirerad av traditionella asiatiska blomsterteckningar

2 kommentarer:

Monica sa...

De var så fina elefanterna där, väldigt trevligt var det också här. Kul att jag kunde göra ett besök där med.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, det var så fint där och tröjan jag fyndade använder jag jämt :)