tisdag 8 november 2016

Hoppets symbol



Nu är det valvaka som gäller för många och med tanke på det så tycker jag att det var fint med en svag regnbåge över ett av våra köpcentrum här i Sheffield. Jag har oroat mej så mycket över politik detta år och över framtiden såväl här som i Sverige att jag liksom inte har någon oro kvar att lägga på USA. Just nu är jag mer orolig för om vi ska få snö här imorgon eller inte, för det innebär i så fall en mycket lång vandring till jobbet och hem igen. Det räcker liksom med det vardagliga.

Salted caramel cappucino med guldströssel.
Guldstjärnor i pepparkakslatten, mycket uppiggande!
Trevligt kan man ha i det lilla i vilket fall som helst och man kan bli glad av banala saker som lite shopping och juligt kaffe. Imorgon vaknar jag kanske upp till en vintervit värld med en trumpen president tvärsöver Atlanten, eller inte. Det går nog att hantera vilket som. Vår tids stora problem är nog egentligen att vi lägger alldeles för lite tid på saker i vår närhet, och för mycket på sådant långt bort.

Vilket fynd jag gjorde med dessa boots ... Kolla in reapriset! Supersköna och blir perfekta i kylan. Tofflorna är riktiga tant-tofflor och sådana ska jag banne mej ha nu när jag är 34 och ett halvt år.

Världens sötaste juliga T-shirt blev det också.

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja nu går denna dag detta år till historien och det man kommer att minnas utav året 2016, inte Brexit,☃

Steel City Anna sa...

Mamma: det kanns skont att ha blivit bradad i konsten att krangla till det for sitt land :)