onsdag 30 november 2016

This time you gave me a mountain

Vilken månad ... Som om det inte vore tillräckligt deprimerande att finnas till i november rent generellt med mörker och kyla så har det också varit månaden då vi tänker tillbaka på Paris, Trump har vunnit valet tvärsöver Atlanten och Brexit fortsätter att förbrylla på alla möjliga sätt. Det känns tungt. Det har varit uppförsbacke väldigt länge, men nu har vi kommit till ett berg.



Det har varit många långa dagar på jobbet, sena kvällar, tidiga mornar och ingen riktig tid för återhämtning. Jag är ändå glad att vi är ett så bra gäng på jobbet. Vi förbereder lite julpartyn, jultröjedagar, olika insamlingar till välgörenhet och har överhuvudtaget en fin sammanhållning.

Det var också mysigt att träffa mamma även om vi inte hann få så mycket tid tillsammans denna gång. Några ljusglimtar har det iallafall varit i november. Men på det stora hela, vilket mörker.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att höra att du känner så. Hoppas julen med dess dekorationer och alla tända ljus hemma ska hjälpa.
Jag saknar alla upplysta fönster som finns i Sverige, här i UK är det så mörkt överallt i alla fönster och det gör det inte lättare, inte många har levande ljus heller och kallt i husen hos folk, så vi får fixa det lite svenskt hemma hos oss och mysa av det.

Steel City Anna sa...

Lena: ja, man kan gora det mysigt hemma och glomma bort varlden en stund. Puben funkar ocksa bra, dit ska jag ikvall :)

Annika sa...

Precis, håller med om november. Fy 17...
Ja, jag tänker främst på Trump, vilket elände. OCH såklart på de vindar som blåser över världen nu. Tycker hatbrotten ökat rätt markant på denna sida pölen sen detta m nya presidenten stod klart. Vidrigt.
Och Brexit, ja det är SÅ sorgligt.
På mitt personliga plan har november varit både berg och djupa dalar.
Ser fram emot att stänga dörren mot månaden nu och se december an.
Hoppas, Anna, att du får en fin december också. ATT du har lite ledigt iom julen. Den ligger ju pissdåligt iår, men jag hoppas iaf att du får ngra lediga dagar. GLAD att du har ett trevligt jobb iaf. Roligt att Monica varit hos dig, tycker det är så KUL att läsa vad hon skriver från sina resor. Som en liten följetong varje dag att gå in och läsa om hennes besök hos dig.
Skickar en varm kram över Atlanten till dig!!!

Monica sa...

Ja det är sorgligt hur människan ställer till det på en jord som skulle räcka till och kunna fungera för alla. Man får som sagt tända ljus i mörkret och se alla som försöker göra något vettigt i alla fall och samarbeta. Händer väldigt mycket konstigt här i Sverige också men vi har i alla fall ljust i fönstren denna tid, är självklart nu men sånt vet man inget om heller, jag menar att vi har obegränsad el till detta t ex i en framtid.

Steel City Anna sa...

Annika: tack, ja jag tror att vara lander just nu gar igenom nagonting liknande. Det ar svart att forklara precis hur det kanns.

Jag ar ledig pa julafton, det ar allt men det ar anda den viktigaste dagen for mej.

Ja detta med halsan ar en oro. Jag oroar mej for hur det ska bli efter Brexit, om vi kommer att fa tillgang till fri sjukvard eller betala. Har man nagot existerande problem sa vill ingen forsakra en. Inga svar far vi heller innan tidigast sommaren vad det verkar. Britterna surar och Mr Tusk surar han med. Vi ar verkligen pawns in someone's game. Mycket var jag beredd pa med att besked for oss EU-migranter skulle ta san tid, det trodde jag inte.

Steel City Anna sa...

Mamma: jag tror att det kan vara bra att ha haft det lite mer karvt pa engelskt vis sa uppskattar man sanna saker som elsloseri mer :) inte for att jag skulle slosa for det. Sa varmt inne behover man inte heller ha.

Det ar en valdigt mork tid nu pa manga satt. Det ar bara att ta sej igenom det och hoppas komma ut pa andra sidan.

Marina sa...

November har en viss förmåga att vara ledsam (en anledning till att det inte gör något att inte vara hemma i mörkret just nu), men det är nu man sådär hurtigt ska säga att "snart vänder det" och då kan det bara bli ljusare...

Steel City Anna sa...

Marina: ja, vad skönt att befinna sej på en ljusare och varmare sida av klotet! Ljusare blir det absolut, jag hoppas det gäller mer än själva solen.