tisdag 24 januari 2017

Ledighet

Jag har bokat några dagars semester denna vecka för att kunna andas ut efter julen när jag inte hade någon extra ledighet alls, tvärtom. Det är sällan jag har känt mej såhär dränerad som jag gör nu. Mörkret är ännu kompakt och det känns lite tomt utan ljus och pynt. Lite har jag sparat faktiskt. Jag tror mycket beror på denna hosta som jag dragits med i snart tre veckor. Jag kan inte träna som jag brukar vilket är vad jag får energi av. Sover dåligt gör jag också. Nu har hostan så sakteliga börjat bli bättre, men flera nätter har jag hostat så jag kräkts. Lilla kissen har legat alldeles intill mej och vaktat mej, som hon alltid gör när nån av oss är sjuka. Nu igår så sov hon istället för att ligga och stirra sådär, och det tar jag som ett gott tecken.

På eftermiddagen idag kom jag igång lite iallafall, gick och köpte bakelser och städade i trädgården. Tittade på sex Frasier-avsnitt och läste massa tidningar och börjar slappna av lite.


Släpat runt på den där palmen. Nån form av träning iallafall!
Oroligt litet gull.

6 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Skönt med litet ledighet ibland utan att kanske ta flera veckor i sträck.
Men vad jobbigt att du har en sådan hosta. Hade du inte en väldigt envis hosta även förra vintern?
Vilken god bakelse du köpte.
Läste att Brexit kanske inte sker eftersom Englands regering skall rösta om det hela. Låter komplicerat det hela.

Elisabet. sa...

Hoppas att det blir bättre med hostan! Här är det nu pv som ligger däckad i en Manlig Förkylning med allt vad det innebär och Nelly, som är livrädd när någon av oss hostar (minns kanske eländet i fjol ...), går ofta in i ett annat rum när det sätter igång.

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack! Det går år rätt håll iallafall. Här är det maken som hoppar in i ett annat rum och katten viker inte från min sida. Varje gång jag vaknat i en hostattack har jag sett henne sitta sådär, som på bilden, jamar lite och kurrar och så lägger hon sej igen tätt intill.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: jag tycker att korta pauser såhär är mer välgörande faktiskt än långa. Du har bra minne, hade en rejäl influensa just denna tid förra året. Brexit kommer hända, detta var bara ett litet hinder för vår statsminister att ändå behöva göra sina planer på demokratisk väg och låta MPs rösta. De kommer rösta med hennes förslag ändå. Men som princip är jag glad att demokratiska processer inte glömts bort helt i denna röra. Väldigt tuff tjej som drog igång den juridiska processen.

Monica sa...

Väldigt jobbigt du har med denna hosta, brukar ju mera vara jag som står för dessa lunginfektioner i vår familj, konstigt nog har jag blivit bättre av sådant på äldre dar men det var ju rent hemskt i din ålder och under många år framåt. Så hoppas inte du har ärvt det.

Är så glad att du har kissen, hon är underbar, kanske räcker att ha katt egentligen:-). Fint du grejar i trädgården och bakelsen såg underbar ut. Röjer här hemma mer och det är vansinnigt jobbigt tycker jag, blir nästan värre innan det blir bättre:-). Och så en karl som frågar om varje sak, fast han har blivit lite bättre nu efter att jag beställt hämtning och sa att de kan ta honom med:-). Han försöker handla hem sådant han tror jag gillar och sätter på kaffe så de gör väl så gott de kan, ja när man tar i lite;-). På det är mäklare här i området och värderar fast vi vet ju ändå och tre vill köpa vår lägenhet och betala vad som helst, ja så vi får väl bo kvar:-). Det är oerhört attraktivt här, jag tänker inte på det när jag bor här, men folk är som galna, de har stora dyra villor och vill komma hit istället så pengar har de.

Ja det var det, lite uppdatering om din barndomsmiljö och som sagt den där tuffa kvinnan står det om idag och att det dras igång med Brexit men sker enligt lag och ordning. Puss och kram, dags för kaffe igen, krama make och kisse från oss.

Steel City Anna sa...

Mamma: jag skulle lätt kunna byta ut en karl mot fler katter och en vakthund och det vet han om ;) i stort sett inga grejer skulle jag ha heller. Inte ens en TV tror jag.

Jag hoppas att jag inte får hosta sådär som du borde ha medicin mot, men då skulle jag ta medicin också och inte krångla så mycket :)