tisdag 10 januari 2017

Nästan nyfödda killingar

Pyttesmå killingar bland massa andra söta djur. Killingarna var kanske denna gång allra näpnast.

Griskultingarna växer så det knakar. Riktigt högljudda och grisiga är de, mamma Gris blev så trött på en kulting att hon tog den i örat och kastade iväg den så den landade upp och ner i lite hö.

Ett får kommer fram och hälsar.
Mamma Gris och stora kultingar, nästan tonåringar kanske de räknas som.
Små killingar under värmelampa.
Så gulliga!

Matstund. Mitt i middagen gav Mamma Gris ifrån sej ett högt bröl och bytte sida, helt obekymrad vekade hon vara om hon skulle klämma nån liten kulting. De skrek och hoppade och hade sej och kom snart till andra sidan.

Rolig stil på de här två.
Sitter på en mindre kulting för att få mer mat ...
Trött ...

Killingarna ville hela tiden hoppa över dessa små hinder och hamnade så i de stora getternas mat ...







Delad omvårdnad med fåren

8 kommentarer:

Monica sa...

Jakobs får och Jakobs getter, det är fascinerande och du skriver så bra om djuren. Väldigt söta de är de små killingarna och griskultingarna också. Djur är verkligen fina och intressanta! Så fina foton!

Ruta Ett sa...

Ojoj, så söta de är! Man smälter ju och jag kan precis känna hur trött mamma Gris är på sina tonåringar! Been there, done that!

Steel City Anna sa...

Mamma: killingarna ar otroligt sota och sa lekfulla nastan pa en gang. Lamm ar lite klenare liksom nar de fods, som sma yllehogar mest och darriga ben :) jag tycker det ar intressant hur en killing bara kan komma ut i livet och saga hej har ar jag och ar en get. Vi manniskor ar ju sa hjalplosa sa himla lange.

Annika sa...

SÅ gulliga. Du får ta hem en killing, tror jag. Aww...
Sen kan den bli en bra vaktget när den växer upp ;-)
Supersöta ungar.

Steel City Anna sa...

Ruta ett: haha ja visst gor man! Jag kande en sa stor omhet for den dar suggan :) forstagangsmamma ar hon ocksa.

Steel City Anna sa...

Annika: du ma tro att jag ar sugen! De brukar salja killingar da och da nar de vaxt till sej. Kan man ha vakthund kan man val ha vaktget :)

Anne-Marie sa...

Förstår att du trivdes bland djuren :)
Ser verkligen gulliga ut.
Har du nära till dessa gårdar med djur?

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, jag bor tio minuter fran tva stycken :) det ar jag sa glad for!