onsdag 15 februari 2017

10 berömda flickor

En bondgård här i Sheffield har blivit omskriven i flera tidningar sen en sugga satte ett ordentligt världsrekord: Inte mindre än tio kultingar, och varenda en var en flicka! Jättekul tyckte jag och många andra och underverken fotograferade jag när de var runt en vecka gamla. Helt ljuvliga.


Undersökte en morot noga.
Mamma Gris heter Elizabeth.
Under värmelampan

Titta på det rynkiga rosa trynet ...



Matdags.




Sneglade på mej

Knorrarna!

Mycket mankemang faktiskt när de skulle lägga sej i en hög igen efter maten. Bök, skrik och nöffande. De flyttade runt rätt metodiskt ändå, som nåt slags pussel.


6 kommentarer:

Annika sa...

Så gulligt. Tur att det finns lite gulliga griskultingar att fota också!
DET var en fin hashtag i inlägget nedan. Fram för mer sånt också.
HYGGE värre med Frasier och alla ljus! Mysigt.
GOD mat är ni, är det kalkon? Rotmos?
OCH Napoleon till efterrätt. Vilken bra Valentine's!!

Steel City Anna sa...

De är så extremt söta. Skulle kunna stå och glo på dem en hel dag :)

Haha ja, jättehygge igår! God rejäl husmanskost, kyckling, rotmos, potatismos, grönsaker och Yorkshire pudding :)

Monica sa...

Så otroligt söta! Fina foton du fick på dem! Hoppas du får mer djur omkring dig en dag, det ska väl gå att ordna och inte trodde jag att en storstad hade alla dessa fina bondgårdar på promenadavstånd. Det var nytt för mig, jag förstod inget alls för tio år sedan när vi skulle gå till bondgården:-), vi har mycket att lära av varandra. Engelsmännen har tänkt till att de alltid ska klara sig, hoppas de tänker förnuftigt i fortsättningen med.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, jag ar inte ett dugg orolig for deras egen overlevnad :) de har ett bra land som funkar fortraffligt pa alla omraden Sverige krisar. Synd att bara att nationalismen anda fatt sant faste.

Unknown sa...

Så du gillar också yorkshirepudding, min favorit - lagar den här i Sverige ibland. Var nytt för mig första gången jag var i England.

Visst är de härliga, de små griskultingarna och prickiga dessutom! Vad månde bliva .....
En sommar för länge sedan blev jag sjuk i vattenkoppor när jag besökte min moster och morbror som hade gård med bl a grisuppfödning. En av de där sjukdagarna kom min morbror in med två ganska nyfödda små griskultingar för att jag skulle distraheras en stund. Så små och så söta - skära med liten knorr där bak! Ett kul sommarminne!

Lika mysiga som katterna på din video i förra inlägget! Din svarta katt trivs säkert hos dig!

Steel City Anna sa...

Nilla: ja, Yorkshire puddings är jättegoda tycker jag och lätt att göra också. Vi äter det mycket och skulle säkert fortsätta med även om vi flyttade.

Ja, grisarna blev extra populära pga prickarna, och att de alla var flickor :) nyfödda griskultingar är ju verkligen väldigt små och obeskrivligt söta. Jag tror faktiskt att jag tycker de är ännu sötare än kattungar :)