fredag 10 februari 2017

Snö, regn och hagel

Idag är det första dagen sen min gräsliga magsjuka började för drygt en vecka sen som jag kunnat äta precis som jag vill. Det första ordentliga målet mat jag åt var rotsaksgryta på onsdagskvällen. Det var helt ljuvligt gott.


Idag har det snöat för första gången i år. Stora flingor som dansade i vinden men som inte stannade på marken. Sen kom hagel, och sen regn. Imorgon ska det snöa igen. Det är riktigt kallt för att vara här i England, runt nollan. Jag fick helt stelfrusna fingrar när jag tog några kort på snöiga hustak.

I väntan på bussen ... Brr!



4 kommentarer:

Monica sa...

Det växlar väldigt detta väder! Mössa och vantar får tas fram:-), så fina blommor, är det i trädgården? Och vilken tid det tar att blir bra från dessa vinterkräksjukor, de är hemska!

Steel City Anna sa...

Mamma: Nu känner jag mej helt ok igen förutom snuva och lite hosta :) Blommorna var i en park. De såg frusna ut :)

Anne-Marie sa...

Oj, tog det så lång tid innan du blev bra. Usch för magsjuka. Skönt att du kan äta som vanligt nu.
All vår snö i Weed verkar vara borta nu. Helt otroligt. Vi hade rena syndafloden i fredags men idag skiner solen.
Ser gråkallt ut hos dig.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det ar sa himla kallt och ruggigt har nu. Regnat is i mitt ansikte imorse. Ja, det tog jattelang tid att bli bra. Ca en vecka. Vi hade likadan diet av kex och frukt jag och mina kollegor som fick samma virus. Skont att snon ar borta hos er nu!