söndag 4 februari 2018

Jag kan, jag vill och jag borde

Jag kan säga som det är, vara mej själv, laga väldigt god fläskstek och gå nästan hur långt som helst i bekväma skor.
Jag vill att det här året ska bli ett bra år, fyllt av lugn och kärlek och roligheter.
Jag borde träna upp min kondition.
Jag har jobbat, stressat och tänkt på alla andra före mej själv alldeles för mycket i mitt liv.
Jag skulle vilja åka på en riktigt traditionell charterresa till solen och bli brun och simma i havet.
Jag gillar att sitta på ett café och tänka och titta på folk.
Jag älskar att tända ljus och göra det mysigt hemma.
Jag måste gå ut en sväng varje dag, helst i skogen.
Jag behöver en säng. Bäddsoffan börjar verkligen sjunga på sista versen.
Jag får ett sådant vidunderligt lugn av att vara med djur.
Jag har inte någon tvättmaskin.
Jag kan inte hålla tyst när något är fel.
Jag vill inte ta fel beslut när det gäller min framtid här i UK.
Jag borde inte äta så mycket kött.
Jag gillar inte när det är folk överallt och linsom stimmigt.
Jag älskar inte att det regnar snett isigt regn så väldigt ofta.
Jag måste inte följa normen.
Jag behöver inte alltid känna så mycket ansvar.

10 kommentarer:

Monica sa...

Ja just så, puss och kram ♡♡♡

Steel City Anna sa...

Mamma: precis :)

Marina sa...

Låter som många bra tankar där :)

Elisabet. sa...

Och jag skulle kunna skriva under på en hel del punkter i ditt inlägg.
Frånsett det där med fläsksteken .., ny säng .., tvättmaskin...., och jag tycker nog inte att jag har jobbat och stressat så mycket.
En charterresa till sol, värme och ett ljummet hav, det längtar jag våldsamt efter - eller i alla fall en resa till nåt sånt -.

Steel City Anna sa...

Marina: den är inte så dum den här listan, man får tänka till lite :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: visst vore det skönt att slippa kylan ett tag och bli lite solbränd och bada i havet!

Anne-Marie sa...

Känns som om jag kan hålla med om flera punkter. :)
Bra att fundera ibland och bli klar över saker och ting.
Sedan kan man fatta beslut utifrån det.

Hanna sa...

Vilket mysigt inlägg! Jag kan skriva under på nästan allt. :-)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: vi är nog lite lika :) precis, inte stressa fram viktiga beslut.

Steel City Anna sa...

Hanna: tack! :)